Kilka sposobów, aby zawsze być w dobrej formie

jak być w dobrej formieIstnieje kilka sposobów na to, aby uczynić swoje życie znacznie lepszym – pomimo sporej prostoty, są one naprawdę bardzo skuteczne.

Przede wszystkim powinniśmy zrezygnować w naszej codziennej diecie z cukru. Dawniej mówiono o tym, że cukier krzepi – dziś już wiemy, że jest to zupełna bzdura. Prawdopodobnie wielu z Was brało udział podczas konferencji w różnego rodzaju przerwach kawowych, pełnych słodkości, słodzonych napojów oraz ciasteczek. Fakt, posiłek taki daje chwilowe pokrzepienie, ale już po kilku minutach od jego zjedzenia można odczuć ogromny spadek energii. Krótkotrwała przyjemność nie jest w takim razie warta czegoś takiego, tym bardziej, że w dłuższej perspektywie czasu cukier realnie szkodzi naszemu zdrowiu. Warto w takim razie unikać takich przekąsek, choć często nie jest to proste – w końcu łatwo zaspokajają one "mały głód". Istnieje jednak wiele alternatyw; na przykład, zamiast soku z kartonu warto decydować się na zwykłą wodę.

Sposobem na zwiększenie swojej efektywności w codziennym funkcjonowaniu jest dodatkowo zapewnienie sobie odpowiedniej ilości snu – w przypadku osób dorosłych powinno to być od 6 do 8 godzin. Brak snu bardzo negatywnie wpływa na nasze zdrowie oraz samopoczucie; Pogarsza się wówczas nasza koncentracja, stajemy się rozdrażnieni i nie mamy zbyt wiele energii do działania. Nasza efektywność w pracy znacznie spada, przez co na proste rzeczy musimy niekiedy poświęcać znacznie więcej czasu. Zapewnienie sobie odpowiedniej ilości snu jest zatem niezwykle istotne. Następną bardzo ważną dla każdego z nas rzeczą jest odpowiednia ilość ruchu; wbrew pozorom, wcale nie musimy tutaj zawodowo zajmować się jakimikolwiek sportami. W zupełności wystarczy nam, jeśli 2-3 razy w tygodniu poświęcimy dosłownie 30 min na spacer, basen czy jakąkolwiek inną aktywność tego typu. Doskonale wpływa to na naszą kondycję i wagę. Zapewnia również sprawne funkcjonowanie umysłu.

jak trzymać dobrą formęWielu ludzi nadrabia brak snu kofeiną, co jednak nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. W nadmiarze bardzo źle wpływa ona na nasze zdrowie, zaburza naturalny rytm snu czy też prawidłową pracę serca. Fakt, dzięki niej musimy poświęcać mniej czasu na sam sen, ale mimo wszystko nie jest to najlepsze wyjście. Zły stan zdrowia, kiepskie samopoczucie czy ciągłe zmęczenie w wielu przypadkach spowodowane jest życiem w biegu oraz natłokiem obowiązków. Z tego też powodu tak ważną rzeczą jest po prostu zatrzymanie się od czasu do czasu i oderwanie od wszystkich codziennych problemów. Być może niekiedy nie jest to proste, ale dzięki temu zawsze będziemy w stanie skutecznie zregenerować swoje siły i "wrócić do życia" ze znacznie większą energią.